sobota, 6 lipca 2019

Gdańsk - zwiedzamy miasta, które chociaż raz w życiu odwiedzić trzeba

Wybierając się do Gdańska przeczytałam jeden przewodnik, w którym po krótce opisano 15 głównych atrakcji tego miasta, a Gdańsk wymieniony został tam jako miasto które trzeba zobaczyć, wśród kilku innych, a były to: Warszawa, Toruń, Poznań, Wrocław i Kraków. Kilka z nich jeszcze przede mną, a teraz pora na relację z Gdańska, który słusznie określony został obowiązkowym przystankiem w drodze.
Udało nam się pojechać tam jeszcze na początku czerwca. Teraz sprawa jest znacznie utrudniona, a to dlatego, że wielu turystów wybiera to miasto na miejsce wakacyjnego wypoczynku. Gdy człowiek wsiądzie do pociągu ma wrażenie, że każdy, kto żyw jedzie do Gdańska, bo ciężko tam znaleźć wolne miejsce 😁
Gdańsk został też okrzyknięty rajem dla fotografów. O prawdziwości tego stwierdzenia też się przekonałam robiąc zdjęcia na Starym Mieście oraz Długim Targu.

1. Ulica Długa i Długi Targ

Reprezentacyjne ulice Gdańska, są położone na Śródmieściu.

2. Długie Pobrzeże

To uliczka, która rozciąga się nieopodal, nad zachodnim brzegiem rzeki Mołtawy. Kto raz zobaczy ten widok, już go nie zapomni. Gdy stałam na moście, patrząc na przepływające statki, zaczepił mnie chłopak, który przedstawił się jako Albert. Opowiedział mi jak niesamowicie wygląda to miesiące wieczorem, gdy na ulicach zbiorą się muzycy grający na gitarach i stwierdził, że w Gdańsku trzeba przeżyć imprezę. Albert, możesz być pewny, że kiedyś tam wrócę i zobaczę to na własne oczy 😊

3. Ulica Mariacka

Idąc tą wąska uliczką, miałam wrażenie jakby czas zatrzymał się w miejscu. Jest tam mnóstwo sklepów i stoisk, na których widziałam bursztyn pod najróżniejszymi postaciami. Sprzedawcy siedzieli sobie w tym miejscu, które potrafiłam opisać tylko jednym zdaniem: to jest po prostu piękne 😊

4. Fontanna Neptuna

Zabytkowa fontanna znajdująca się na Długim Targu.

5. Ratusz
Znajduje się u zbiegu ulicy Długiej i Długiego Targu.

6. Plaża Gdańsk - Brzeźno
Choć wielu turystów myśli, że jedyne molo i plaża w Trójmieście znajduje się w Sopocie, to Gdańsk też ma swoją. Znajduje się ona w Brzeźnie.

Sopot
Będąc w Trójmieście nie można nie zahaczyć o Sopot. Tam też postanowiliśmy się wybrać drugiego dnia naszej wycieczki. z tym wiąże się pewna zabawna historia. Nie byliśmy pewni, czy wraz z końcem strefy bilety komunikacji miejskiej kupione w Gdańsku nie przestają obowiązywać, więc... wysiedliśmy na granicy strefy i przeszliśmy ok. 3 km na sopockie molo pieszo. Opcja dla wytrwałych, ale nie polecam 😂

Krzywy Dom w Sopocie

Po drodze mijaliśmy słynny Krzywy Dom. Niedaleko niego znaleźliśmy stoiska gdzie kupiliśmy pamiątki.

Molo w Sopocie

Jako Polacy możemy się poszczycić, bo nasze sopockie molo jest jednym z najdłuższych w Europie. Ta drewniana konstrukcja ma ponad pół kilometra długości. Na jej końcu znajduje się  przytulna restauracja, w której przy kawie czy dobrym jedzeniu można popatrzeć na Morze Bałtyckie. Nawet z najdalej położonego punktu obserwacyjnego wydaje się ono nie mieć końca.
Gdańsk to jedno z miast, które zachwycają i ma się ochotę jeszcze nie raz tam wrócić. Piękna architektura, bliskość morza i plaży, możliwość wybrania się w długi rejs statkiem, czy nawet zatrzymania się na chwilę na Długim Pobrzeżu i wsłuchania w radosny gwar tego miasta i odgłosy nastrojowych melodii wygrywanych przez gitary ulicznych grajków. Tyle wystarcza, by stwierdzić, że to cudne miasto ma duszę, a kto raz tam był, już nigdy tego nie zapomni.

1. Sama nigdy nie byłam w Gdańsku, ale moi rodzice byli dwa lata temu i planują tam wrócić :)

1. U mnie też na jednym razie się nie skończy :)

2. Ja również nie odwiedziłem Gdańska, ale mam nadzieję, że kiedyś to się zmieni. 😊

3. byłam w Gdańsku kilka lat temu. Fajne miasto, ale jak dla mnie na weekend;) zdecydowanie bardziej wolę góry:)

1. A mi się podobało i to bardzo :) W górach jeszcze nie byłam.

2. ojej to koniecznie pojedź w Góry Stołowe:D

3. Kiedyś na pewno się wybiorę :D

4. Rok temu przyjechałam do Trójmiasta sama służbowo, ale po załatwieniu formalności ruszyłam na zwiedzanie. I wszędzie pieszo. Pomiędzy miastami poruszałam się pociągiem miejskim. Co będę mówić, jak masz ochotę zerknąć lub poczytać o tym wypadzie, to po prostu zapraszam, tak chyba prościej będzie. ;)

5. Gdańsk to piękne miasto. Zawsze z przyjemnością tam wracam.

6. Jestem z Gdańska i jestem bardzo dumna z tej miejscowości. Zawsze jest co tutaj robić i wszędzie otacza mnie sztuka. Wszystkim polecam :) nie polecam siebie jako przewodnika ale zapraszam na kawkę :)
    Pozdrawiam!

1. Ja też jestem zachwycona, choć z Gdańska nie jestem :) Na pewno wiele jeszcze jest tam do zobaczenia. A z zaproszenia chętnie skorzystam 😁
      Również pozdrawiam!

7. Byłam w Gdańsku tam jest pięknie :)

8. Jak cudownie, że trafiłam na Twojego bloga! :)
    Wpis pozwolił mi powrócić wspomnieniami do październikowej wycieczki do Gdańska i Sopotu. Uważam, że są to miasta, z których powinniśmy być dumni, są niezwykle urokliwe, bogate w zabytkowe dzieła architektury o cudownym, przyjaznym klimacie :)
    Pozdrawiam serdecznie!

1. Ja też się cieszę! :)
      Dokładnie taki jest Gdańsk, mamy się czym szczycić, bo to piękne miasto.
      Również pozdrawiam!

9. Uwielbiam takie klimaty. To miasto jest naprawdę piękne. Wspaniałe jest to, że takie miejsca, są w Polsce :)

10. Gdańsk należy do miast, które latem przeżywają oblężenie. My byliśmy tam w grudniu, w dość ciepły dzień i też polecam, miasto nocą robi wrażenie:-)

1. A zimną to nie myślałam, żeby tam jechać. Może kiedyś też się uda :)

11. Piękne miasta,kojarzę z wycieczek szkolnych😘💚💙

1. A mi z wycieczką szkolną nie udało się tam jechać, to teraz nadrabiam 😊❤️

12. Zgadzam się z Tobą w 100%. Ja też po zwiedzeniu tego miasta, miałam ochotę zostać tam dłużej lub znów powrócić tam, by po raz kolejny pochodzić sobie tymi klimatycznymi uliczkami, usiąść i chwilę podumać u stóp Neptuna.. Piękne zdjęcia kochana :*

1. Czyli magia tego miasta działa nie tylko na mnie :)
      Dziękuję :*

13. Nad polskie morze zwykle wybieram się do jakiegoś małego miasteczka ale za każdym razem wpadam na chwilę do Trójmiasta gdy pogoda nie dopisuje, zawsze jest co pooglądać, jeśli nie można się opalać :)

14. Zanim zaczęłam czytać Twój wpis już na samym początku pomyślałam sobie o tej uliczce, w której schody do domów prowadzą dokładnie jak na Manhattanie a na wprost widać kościół. I jak tak schodziłam niżej, zobaczyłam na Twoim zdjęciu swój ukochany w Gdańsku widok. Przynajmniej pierwszy, który zachwycił mnie nocą. To taki Manhattan i trochę Włochy jednocześnie.

Za każdym razem, gdy byłam w Gdańsku, niezależnie od pogody było tam tak samo dużo ludzi. Z jednej strony to całkiem przykre, bo człowiek chciałby odpocząć w tak pięknym miejscu, z drugiej - czemu się dziwić? Z kolei jest na tyle duży, że każdy gdzieś się zaszyje.

Dziękuję Ci za te zdjęcia, bo zabrałaś mnie do wspomnień. Mniejszych czy większych, ale przyjemnych bardzo. Nie ruszając się z domu mogłam tam znów być.

Pozdrawiam najmocniej!
    Inka

1. Na mnie też ta uliczka zrobiła wrażenie.
      Gdańsk już ma to do siebie, że wszędzie są tłumy, ale z drugiej strony to też ma swój urok.
      Cieszę się i dziękuję za miłe słowa :)

Również pozdrawiam!

15. amazing post, I like it :)
    Can't wait to read your post!

16. Gdańsk to nasza prawdziwa nadmorska perełka ;) Doceniana szeroko zwłaszcza przez Skandynawów ;)

17. Miałam przyjemność mieszkać w Gdańsku przez kilka lat i bardzo miło wspominam ten czas :) Muszę się tam koniecznie kiedyś wybrać, bo faktycznie, to miasto ma duszę :)

1. Mieszkanie w Gdańsku musi być naprawdę fajne :) Sama bym chciała. To jedno z piękniejszych miast.

18. Muszę się wybrać ponownie:)

19. Uwielbiam Gdańsk. Jak tylko mam okazję to wracam tam z wielkim sercem :)

20. ..kiedyś bywałam w Trójmieście, a Gdańsk to naprawdę piękne miasto ;)
    ..wspaniała wycieczka i śliczne zdjęcia :)
    ..uświadomiłam sobie właśnie, że dawno nie byłam w Gdańsku, koniecznie powinnam znów tam pojechać ;)

- pozdrawiam serdecznie :)

1. Też tak uważam :)
      Dziękuję i również pozdrawiam! ;)

21. Niesamowicie klimatyczne miasto. Już dawno tam nie byłam. Sopot tez bardzo mi się podoba. Poszłam do końca molo i patrzylam w dal. Mewy krążyły nad moją głową krzycząc jak najete i ósemki na niebie kreśliły... Jak w piosence Ireny Santor

22. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam

23. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

24. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

25. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.