sobota, 2 maja 2020

Rozstrojona gitara

Są takie chwile, gdy wszystko jest na nie
Gdy dźwięki nie brzmią jak powinny
Bo zbyt naciągnięta jest struna D
A struna G brzęczy wciśnięta nieodpowiednio
Dźwięki niby płyną, ale nie takie jak chcesz
Jak można stworzyć muzykę z akordów niepełnych?

Są takie chwile, gdy muzyka nie płynie
Coś nie gra, jeden element nie funkcjonuje jak powinien
Próbujesz go zdiagnozować, myśląc, co ci jest
Nie czujesz się na siłach, by zacząć nowy dzień
By wstać i ruszyć z miejsca
Lub zwyczajnie się uśmiechnąć

I zastanawiasz się, która struna jest temu winna
Co zrobić by muzyka mogła znów popłynąć?
Zakładasz stroik, powoli szarpiesz struny
W ten sposób wszystko uda naprawić
Ach, gdyby życie było tak proste
Jak strojenie gitary
___________________

Zainspirować może wszystko dookoła, nawet zwykłe szarpanie strun 😂Gitara jeszcze nie wylądowała w kącie, nasunęła mi nawet pewne skojarzenie. Pomyślałam, że każdy z nas ma takie chwile, gdy wszystko wydaje się być nie na swoim miejscu,  a wszystko, co by się nie zrobiło, wydaje się pozbawione sensu. Nie trwają one długo, ale pozostaje pytanie - jak się wtedy znowu nastroić? 

19 komentarzy:

  1. Ja zawsze, kiedy mam tego typu czas w swoim życiu, nie robię niczego na siłę i staram się go przeczekać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, każdy ma takie chwile i często nie jest łatwo znów się nastroić. Jednak warto próbować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo często zadaje sobie podobne pytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepiej nastraja dobra kawa i słodkie ciacho albo tabliczka czekolady. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się nastrajam dobrym winem i filmem :) taki reset.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja koleżanka z liceum zawsze powtarzała: nie sztuka grać na nastrojonej gitarze! :D nie odkładaj tej gitary! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pytanie za 100 punktów, kto znalazł odpowiedź ma lżej...

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie dobra książka, film, czy urokliwe miejsce, które samemu można sobie stworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gitara uczy tego, by się nie poddawać, chociaż czasami bywa ciężko :D Moje początki były masakrą masakr. Dzisiaj może profesjonalnie nie gram, ale jest... spoko :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Great post ! Thanks for sharing! Stay safe! 🙏🙏🙏

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj tak, każdy z nas jest czasem, jak taka rozstrojona gitara. Piękny wiersz <3

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo dobrze napisane, w punkt!

    OdpowiedzUsuń
  13. Play On And Create Some Wonderful Sounds

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  14. Na wszystko musi przyjść odpowiedni moment :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Te słowa odebrałam jako coś w rodzaju metafory, odniesienia do obecnej sytuacji, z którą wielu z nas sobie nie radzi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale pięknie dobrane słowa ♥

    OdpowiedzUsuń

Przeczytane? Skomentuj, jestem wdzięczna za każdą opinię 😊