poniedziałek, 4 listopada 2019

Jest gdzieś świat inny od tego...

Jest gdzieś świat inny od tego
Pełnego bałaganu, chaosu
Zwyczajnego, niedoskonałego
W tym świecie można znaleźć szczęście
Takie prawdziwe, w każdym ludzkim sercu

Tam człowiek nie jest człowiekowi wilkiem
Choć ludzie nie są idealni
Do ideału się dąży, ale nie ma ideałów
Bo jest tam miejsce na szaleństwo
Świat bez form, utartych schematów
Świat osiągalnych marzeń
Tych niedorzecznych także

Tam słońce codziennie wstaje
Wraz z każdym nowym dniem
I nigdy nie zachodzi
Świat bez deszczu i bez łez

Tam słońce grzeje, przynosząc ciepło
Do serc promieniując radością i pięknem
Tam ciemność nie ma dostępu
Świat bez niepokojów i lęków

Taki świat sobie wymarzyłam
I znajdę go
Bo na pewno gdzieś jest



Taka myśl na dzisiaj. Wiem, miał być kolejny świetny, kreatywny i bardzo ciekawy post, ale jest jak jest... 😁 Musicie mi wybaczyć, ale gdy wracam z uczelni, czuję, że mój mozg musi odpocząć i nie mam siły, by stworzyć coś dłuższego. Mam jeszcze kilka pomysłów, które niedługo zrealizuję, więc następnym razem bardziej się postaram.
Wiersz napisany już dawno temu, ale ta myśl pasuje mi teraz do melancholijnego nastroju święta, które ostatnio przeżywaliśmy. Czy świat w którym żyjemy jest taki, jak powinien być? Co byście w nim zmienili, a co Wam odpowiada? Myślę, że żeby cokolwiek zmienić na lepsze, powinniśmy zacząć od siebie. Może nie trzeba od razu zmieniać świata, a wystarczy zmienić to jak postrzegamy otaczającą nas rzeczywistość? Może trzeba inaczej spojrzeć na kogoś, kto jest obok nas? Może ten ktoś potrzebuje akurat naszego ciepłego słowa? Są takie drobne rzeczy, które mogą bardzo dużo zmienić. Musimy je po prostu odkryć w swoim życiu.
Tyle moich przemyśleń na dziś. Trzymajcie się i do następnego! 😊

41 komentarzy:

  1. Wg mnie na całym świecie brakuje wzajemnej miłości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zawsze post musi być kreatywny, Twoje refleksje są równie cenne.
    Ja bym chciała, by po prostu ludzie stosowali choćby zasadę: nie rób drugiemu, co i tobie nie jest miłe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowo :)
      O tej zasadzie każdy powinien pamiętać.

      Usuń
  3. Bardzo refleksyjny, a przede wszystkim piękny wiersz :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również wiersz się podoba. :) Posty refleksyjne nie są złe, a wręcz przeciwnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafne przemyślenia ;) Oczywiście, że świat nie jest idealny, jest wiele rzeczy, które bym zmieniła...

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie każdy powinien zacząć od siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana tym wierszem trafiłaś wprost do mojego serca. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny wiersz i bardzo trafne przemyślenia. Ja też uważam, że zmiany każdy z nas powinien zacząć od siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne słowa i mądre przemyślenia. Łatwo jest oceniać innych, ale w większości przypadków to sobie powinniśmy się przyjrzeć, zamiast wymyślać problemy dookoła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Życie byłoby wtedy o wiele prostsze.

      Usuń
  10. Po przeczytaniu Twojego wiersza miałam podobne przemyślenia jak Ty. Ten inny świat jest tutaj, albo chociaż może tutaj być. Musimy tylko inaczej spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość. Zobaczyć to co jest dobre, pracować nad sobą a nie nad całym świtem. Nie zmienimy innych ale możemy być dla nich inspiracją do zmiany na lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być inspiracją do zmiany na lepsze - to najlepsza rzecz, jaką sami możemy zrobić :)

      Usuń
  11. Ty to potrafisz mądrze i refleksyjnie napisać. Taki świat jak go opisałaś na pewno gdzieś tam istnieje. Wierzę w to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno istnieje. Wystarczy nieco inne spojrzenie i trochę wzajemnej życzliwości.

      Usuń
  12. Myślę, że należy potrafić się cieszyć z drobnych rzeczy. Niestety w tej chwili ludzie chcą więcej, więcej i więcej, bo to co mają im nie wystarcza. Będąc na wakacjach we Włoszech już planują następne, zamiast docenić urok chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszenie się z małych rzeczy to pożyteczna umiejętność. Jak śpiewała Sylwia Grzeszczak "wzór na szczęście w nich zapisany jest" :)

      Usuń
  13. Super, ze tworzysz tak piekne rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  14. Trafne słowa i piękny, refleksyjny wiersz

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dla mnie i tak jest super

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny wiersz. :)) Żebym tylko ja umiała tak pisać. Nie mam twojego wykształcenia, ale liczę na to, ze mój styl wypowiedzi kiedyś zacznie przypominać twój. Bardzo lubię czytać twojego bloga, szczególnie recenzje. :))
    --
    Niemniej czasem coś piszę sama dla siebie. Może zajrzysz i skomentujesz? Byłabym bardzo wdzięczna. POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :)
      W wolnej chwili na pewno zajrzę.
      Również pozdrawiam!

      Usuń

Przeczytane? Skomentuj, jestem wdzięczna za każdą opinię 😊