środa, 13 lutego 2019

Babeczki czekoladowe dla singli i nie tylko

Dawno nic nie piekłam, a dzisiaj miałam ochotę na babeczki czekoladowe. Przepis jest dosłownie tak prosty, że poradzi sobie z nimi nawet amator pieczenia. Nie wymagają też dużo czasu, piętnaście minut i gotowe 😊

Składniki:
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
2 łyżki kakao
1/2  tabliczki gorzkiej czekolady, czekoladowe dropsy lub inny ulubiony dodatek (opcjonalnie)
 1 jajko
 1/2 szklanki oleju
 1 szklanka mleka

 Sposób przygotowania:
 Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać pozostałe suche składniki czyli cukier, cukier waniliowy, kakao. W osobym naczyniu wymieszać składniki mokre - mleko, olej i jajko, następnie wszystko połączyć. Wymieszać, ale tylko do połączenia składników, nie za długo. Jeśli robimy z czekoladą lub dodatkami, posiekać na kawałki i dodać do masy
 Piekarnik nagrzać do ok. 200 stopni. Foremki można wysmarować masłem lub margaryną. Następnie wlać przygotowaną masę zostawiając od góry ok. 1 cm, aby babeczki mogły wyrosnąć. Wstawić do piekarnika na ok. 25 minut. W razie wątpliwości  czy są upieczone można sprawdzić drewnianym patyczkiem.
 Najlepiej smakują jeszcze ciepłe😊Ja robiłam bez żadnych dodatków, a też wyszły pyszne. Z tej ilości składników wychodzi 15 sztuk. Muszę Was jednak przestrzec, że mają jedną wadę - za szybko znikają. 

Na dzisiaj coś słodkiego, a jutro post walentynkowy. Trzymajcie się 😁

19 komentarzy:

  1. No po prostu zrobiłaś mi apetyt, uwielbiam takie pyszności, chyba na walentynki zrobię lub kupię:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam :) Na walentynki są idealne 😊

      Usuń
  2. O. Akurat jutro z koleżanką babeczki robie 😂😂

    OdpowiedzUsuń
  3. Babeczki na pewno są pyszne, ja bym dała połowę mniej proszku do pieczenia. Też mam taki jeden sprawdzony, ekspresowy przepis na babeczki ale bananowe. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować i z mniejszą ilością. Z bananami też są dobre :)

      Usuń
  4. Z przyjemnością wykorzystam przepis i upiekę Twoje babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffinki to już klasyka w moim domu, a zwłaszcza czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ Piekę je, gdy mam niespodziewanych gości albo po prostu, kiedy mam ochotę na coś słodkiego. Polecam przepis!

    OdpowiedzUsuń

Przeczytane? Skomentuj, jestem wdzięczna za każdą opinię 😊