sobota, 16 marca 2019

Dostrzec najważniejsze

Otwórz oczy
I nie błądź dłużej jak ślepiec
Zauważ że wyszło słońce
źródło fotografii: https://joemonster.org/art/42214
Że poranna kawa smakuje dziś lepiej
Że kolega, którego nie lubisz
Uśmiechnął się do ciebie
Zachwyć się drzew zielenią
I kwiatów wiosennych zapachem
Po prostu wdychaj ten świat
Aż się nim zachłyśniesz
Usłysz szum wiatru w gałęziach
I słowa szeptane codziennie
Czy nawet gesty mówiące
Kocham cię jak nikogo na świecie
Tak ważny przekaz, a tak trudno go zrozumieć
Zatrzymaj się, patrz i słuchaj
Pielęgnuj w sobie dziecko
Ten właśnie dziecinny zachwyt nad światem
I rozglądaj się uważnie
Bo w szczegółach tkwi siła
A jeśli nie zwrócisz uwagi
Znikną z pamięci na zawsze
__________________________________________

Wiersz napisany już dwa lata temu. Kiedyś od kogoś usłyszałam, że jest wyjątkowy, więc postanowiłam się nim pochwalić. I pozdrowić tego kogoś 😊
Wiersz powstał po tym, jak przeczytałam pewien artykuł o specyfice działania ludzkiej pamięci. Zapamiętujemy tylko rzeczy, na które zwrócimy uwagę, to znaczy pochylimy się nad nimi na dłuższą chwilę. Nie zapamiętamy drobiazgów, które umykają nam w pośpiechu niezauważone. A czasami takie małe rzeczy mają ogromne znaczenie. W końcu sztuka szczęścia polega na tym, by umieć się nimi cieszyć.
Zgadzacie się z tym, co napisałam? Czy może macie jakieś inne sprawdzone recepty na szczęście?

54 komentarze:

  1. Pięknie napisane i jak najbardziej zgadzam się z tobą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądre słowa, godne przemyślenia. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. A wiesz, że 5 min temu pomyślałam, że dziś moja kawa smakuje mi lepiej? :)
    Zapamiętujemy bardzo dużo, ale to się odkłada w nieużywanej szufladce. Trzeba sobie wyćwiczyć spostrzegawczość, żeby i tam potrafić zaglądnąć.
    Moja recepta na szczęście? Spokój w sercu i pokój dookoła mnie. Bez tego ani rusz. I przyznam, że do tego napędza mnie moja wiara. Mój Bóg.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze, trzeba umieć docenić nawet takie szczegóły :) Jeśli czegoś, co jest zapamiętane długo nie używamy, to też ucieka z pamięci, ale to już temat na innego posta ;)
      Bardzo ważny jest spokój, bo gdy ciągle się czymś przejmujemy czy stresujemy, nie można być szczęśliwym. Wiara też ma dużą rolę w moim życiu.

      Usuń
    2. I ta wiara daje mi właśnie niezmącony spokój.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Wiara pozwala mieć nadzieję, że wszystko ma jakiś głębszy sens.

      Usuń
  4. Piękny, bardzo mądry wiersz :)
    Idę zrobić i delektować się kawą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Oby za każdym razem smakowała lepiej :D

      Usuń
  5. Oczywiście, że się zgadzam, a wiersz napisałaś piękny, zawierający wszystkie ważne spostrzeżenia, przeczytałam przy kawie i smakowała lepiej:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Cieszę się, że wiersz się przydał ;)

      Usuń
  6. ja mam np pamięć do zapachów :D pamiętam jak pachnieli moi byli faceci czy jak pachną moje koleżanki, lol i czasem jak czuję ponownie daną woń to mi się od razu dana osoba przypomina:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, ale nie mam aż tak rozwiniętego tego zmysłu :)

      Usuń
    2. u mnie to aż czasami zakrawa o paranoję z tymi zapachami:D

      Usuń
    3. No to musi być ciekawe doświadczenie 😁

      Usuń
    4. myślę że to się wszystko zaczęło przez pracę w perfumerii na studiach :)

      Usuń
    5. To by wiele wyjaśniało :)

      Usuń
  7. ale pięknie, miło przeczytać coś takiego w weekend.
    Zgadzam się z tym co napisałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cóż by to było za życie, gdyby właśnie nie te drobiazgi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyjemny i rzeczywiście daje do myślenia. Podkreśla to co w naszym życiu jest bardzo ważne i na co warto zwrócić uwagę. ;) Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Warto zwrócić na to uwagę, bo tak wiele rzeczy nam umyka.

      Usuń
  10. Zdecydowanie zgadzam się z tym, że trzeba dostrzegać te małe rzeczy i się z nich cieszyć. W końcu czekając na coś "wielkiego" możemy nigdy nie zaznać szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami nie warto czekać, tylko docenić to, co się ma :)

      Usuń
  11. Przepiękny wiersz Kochana! <3 Zgadzam się z Tobą, że sztuką szczęścia jest cieszenie się z drobiazgów. Przecież to właśnie z nich, składa się nasze życie :) Dlatego warto się nauczyć sztuki uważności, by umieć je dostrzegać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tak właśnie to miałam na myśli jak go pisałam ;)

      Usuń
  12. Cieszyć trzeba się z każdej małej rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zgadzam sie z tym dziecinnym zachwytem. Pielegnujmy go. Nie patrzmy na swiat w szarych kolorach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci czasami widzą więcej. Tego można się od nich uczyć.

      Usuń
  14. Trzeba wszystko doceniać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama prawda, doceniajmy to, co mamy, bo jest tego całkiem sporo.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny wiersz,masz talent ☺

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam się zupełnie na poezji i wierszach. Natomiast to co napisałaś wydaje się być takie... prawdziwe i często zapomniane. Daje like'a :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też specjalistką nie jestem, po prostu piszę to co czuję :) Często w pośpiechu zapominamy o tym, co jest najważniejsze. Dziękuję ;)

      Usuń
  18. Trzeba zacząć zauważać to czego nie widzimy gołym okiem. Cudny wiersz, masz ogromny talent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musimy nauczyć się widzieć więcej. Dziękuję, miło mi to czytać :)

      Usuń
  19. przepiękny wiersz :) Masz talent ! Dużo pisz i nie zaprzepaść go :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny wiersz ^^ Skłania do refleksji ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. zazdroszczę umiejętności przelewania uczuć na kartki wierszem, chciałabym tak <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluję!!! Masz talent . Bardzo pięknie ubierasz myśli w słowa.

    OdpowiedzUsuń
  23. No i znowu muszę się powtórzyć... Masz ogromny talent, dziewczyno! Nie chciałabyś się może trochę nim podzielić z takim beztalenciem jak ja? :) Piękny wiersz <3
    I sama się pod tym wszystkim podpisuję. W pełni się zgadzam z Twoimi słowami i myślę, że lepiej bym tego ująć nie mogła.
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Myślę, że Ty też, masz talent, więc nie bądź taka krytyczna wobec siebie :)

      Usuń
  24. ..niezwykły wiersz, wspaniały przekaz.. przepięknie ujęłaś tak bardzo ważne rzeczy :)

    ..myślę tak samo jak Ty i zawsze to mówię, że trzeba umieć cieszyć się z drobiazgów..
    po prostu cieszę się tym co mam i doceniam każdą chwilę mojego Istnienia :)

    - pozdrawiam najserdeczniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Kto umie się cieszyć z małych drobiazgów, ten jest szczęśliwy.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń

Przeczytane? Skomentuj, jestem wdzięczna za każdą opinię 😊