poniedziałek, 14 stycznia 2019

Mądrości Dumbledore'a i kilka słów o serii, która odmieniła moje życie

Niedawno wpadła mi w ręce książka "Harry Potter i przeklęte dziecko". Gdy czytałam ósmą i ostatnią część serii o Harrym Potterze, dowiedziałam się rzeczy, która mnie zdruzgotała i moje życie od tego momentu już nigdy nie będzie takie samo. Pamiętam, że po przeczytaniu tego fragmentu zamknęłam książkę i podzieliłam się tą sensacyjną wiadomością z moją współlokatorką, która akurat wróciła z zajęć. Z Wami jednak się nie podzielę, bo to byłby spoiler, przeczytajcie sami :)
Po jej przeczytaniu naszła mnie ochota, by przypomnieć sobie wszystkie części tej serii, gdyż czytałam je wieki temu, czyli w szóstej klasie podstawówki i niewiele zostało mi w głowie. Teraz jestem na etapie czytania trzeciej części. W czasie przerwy świątecznej czytałam na głos na zmianę z młodszym bratem. Traktuję jako swój mały sukces to, że udało mi się zachęcić to dziecko do czytania, bo niezbyt lubi to robić, ale Harrym się zainteresował. Mało tego, nawet upominał mnie, żeby z nim czytać, gdy nie miałam czasu.
Myślę, że nie muszę mówić, że serię warto znać, bo to jest moim zdaniem klasyk, którego nie można nie znać. Chciałam się tylko podzielić kilkoma cytatami, które zwróciły moją uwagę podczas czytania, są to mądrości Dumbledore'a, który jest prawdziwą skarbnicą wiedzy życiowej.

1. Oczywiście, że cię kochałem... wiedząc, że to wszystko się powtórzy... że swoją miłością spowoduję nieodwracalne szkody. Nie nadaję się do miłości... Zawsze, kiedy kochałem, krzywdziłem. (...) Byłem ślepy. Właśnie taka jest miłość. Nie wiedziałem, czy chcesz usłyszeć, że ten zamknięty w sobie, podstępny, niebezpieczny starzec cię kocha.

2. Harry, w tym pogmatwanym, pełnym emocji świecie nie ma idealnych odpowiedzi. Doskonałość jest poza zasięgiem ludzkości, poza zasięgiem magii. w każdej pięknej chwili szczęścia kryje się kropla trucizny: świadomość, że ból powróci. Bądź szczery wobec tych, których kochasz. Pokaż swój ból. Cierpienie jest rzeczą równie ludzką oddychanie.

3. Harry, to nasze wybory ukazują, kim naprawdę jesteśmy o wiele bardziej niż nasze zdolności.

4. Ludzie mają wrodzony talent do wybierania właśnie tego, co dla nich najgorsze.

Nie wiem, co mnie podkusiło, ale jak przystało na prawdziwą fankę Harry'ego musiałam sobie kupić koszulkę z logo Gryffindoru. To chyba ten kolor sprawił, że nie mogłam przejść obok obojętnie :) Szczególnie użyteczna w pracy na wypadek, gdyby znowu przyszło mi wylać na siebie butelkę keczupu. Przynajmniej tym razem nie będzie rzucać się w oczy xd
A teraz wybaczcie, niestety muszę kończyć, bo jestem umówiona z Harrym. Trzymajcie się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytane? Skomentuj, jestem wdzięczna za każdą opinię 😊